Wegański jadłospis na 7 dni

Styczeń 8, 2017 w Dieta i zdrowie

W związku z okresem postanowień noworocznych, chciałyśmy ułatwić Wam odpowiedź na pytanie: Weganizm, jak to zrobić? Publikujemy dwa przykładowe jadłospisy na 7 dni dla mężczyzny (2800 kcal) i kobiety (2000 kcal). Są one uzupełnieniem wykładu dietetycznego wygłoszonego przez dietetyczki Iwonę Kibil i Małgorzatę Sobczyk w ramach VIII Tygodnia Weganizmu.

Co znajdziecie w menu? Przepisy na burgery z soczewicy, koktajle owocowe i warzywne, kanapki z awokado, zupę z pieczonej papryki, słynną tofucznicę i wiele innych kolorowych dań.

Wskazówki mają charakter poglądowy, zostały przygotowane dla statystycznej zdrowej osoby i mają za zadanie ułatwić układanie codziennego zestawu posiłków. Jak to wygląda  w praktyce? Podobnie jak przy innych dietach. Stopień zgodności diety z jadłospisem zależy od tego, czy jesteśmy przeciętnymi zjadaczami tofu, osobami, którym zależy na zdrowym odżywianiu czy osobami z konkretnym schorzeniem. Te ostatnie powinny skorzystać z indywidualnej porady dietetycznej.

Warto pamiętać, że dieta jest tylko częścią weganizmu, a jego podstawy są przede wszystkim etyczne. Więcej informacji znajdziecie na naszym blogu pod tagiem etyka .


Pobierz jadłospis dla kobiety (2000 kcal) w PDF.

empatia-jadlospisy-dla-kobiety_final-page-001

 

Pobierz jadłospis dla mężczyzny (2800 kcal) w PDF.

document-page-001


Nagranie ze spotkania „Co w trawie piszczy… czyli na co powinni zwracać uwagę roślinożercy?” można obejrzeć poniżej.

O autorce jadłospisów:

Iwona Kibil
dietetyk, specjalistka diet roślinnych, właścicielka poradni dietetycznej WegeCentrum, członkini Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków