Nowe jadłospisy dla głodomorów

Grudzień 20, 2017 w Dieta i zdrowie

W ramach niespodzianki na koniec roku, udostępniamy Wam już drugą – nową edycję roślinnych propozycji dań na 7 dni przygotowanych przez doświadczoną dietetyczkę Iwonę Kibil. Jeśli podobały się Wam jadłospisy z zeszłego roku to te nie mniej Was zachwycą.

Wierzymy, że praktyczne wskazówki okażą się pomocne nie tylko dla początkujących wegan(ek). Przyjrzenie się od czasu do czasu swojej diecie, pod względem jakościowym, przyniesie korzyści każdemu. Warto pamiętać o stanowisku największej na świecie organizacji zrzeszającej dietetyków Academy of Nutrition and Dietetics (daw. ADA), która podkreśla, że dieta wegańska jest odpowiednia dla ludzi na każdym etapie życia i o różnych potrzebach energetycznych, a także może przynosić korzyści zdrowotne pod warunkiem prawidłowego jej zbilansowania. W tym ostatnim zawiera się również konieczność regularnej suplementacji witaminy B12. Czy to oznacza, że nie można jeść cukru, glutenu, oleju? Nie nie, po prostu warto mieć dobre nawyki, a przy tym nie dać się zwariować. Poszukiwanie diety idealnej nie wynika z weganizmu, może być efektem towarzyszącym. Co zatem najbardziej się liczy? Możliwość indywidualnego wyjścia z systemu krzywdy zwierząt przy jednoczesnym spełnieniu podstawowego zapotrzebowania własnego organizmu na składniki odżywcze. Potrzebujecie więcej informacji? Zainteresowanych tematem serdecznie zapraszamy na kanał dietetyczki Iwony Kibil na Youtube. Korzystajcie!

Jadłospis 2000 okładka Jadłospis 2400 okładka

O autorce jadłospisów:

Iwona Kibil — dietetyk, specjalistka diet roślinnych oraz praktyk diety nieprzetworzonej, opartej o produkty roślinne. Właścicielka poradni dietetycznej WegeCentrum i autorka bloga Roślinny dietetyk.